Culture shock! - Reisverslag uit Troy (historical), Verenigde Staten van Melanie Strookman - WaarBenJij.nu Culture shock! - Reisverslag uit Troy (historical), Verenigde Staten van Melanie Strookman - WaarBenJij.nu

Culture shock!

Door: mel

Blijf op de hoogte en volg Melanie

03 Januari 2011 | Verenigde Staten, Troy (historical)

Nou mensen ik ben er!

En waar ben ik terecht gekomen?!
Laat ik maar beginnen bij m'n vertrek gister ochtend.

Om 5 uur ging het wekkertje en aangezien naat en ik niet snel zijn express eerder opgestaan, dus wij netjes op tijd maar ja daan...die had maar 'even' nodig ;) De eerste trein dus gemist maar om 6.45 netjes op schiphol.

Daar waren de winkels nog niet open en ik had nog een speciaal slot nodig voor m'n koffer...Eerst maar even ontbeten bij Starbucks! Mijn maag kon weinig aan van de zenuwen dus was een moeizaam ontbijt.

Nou uiteindelijk bij m'n koffer inchecken 1 kilo te zwaar= 100 Euro!! Niet gedaan natuurlijk dus maar spullen overgeheveld..

Afscheid genomen, geurtje, boek en wat te drinken gekocht. Door de bodyscan hup het vliegtuig in.

De vlucht van 9 uur is goed verlopen beetje geslapen maar voornamelijk films gekeken. Eenmaal in Atlanta vroeg de aardige douane man of ik wel eens eerder in Alabama of troy was geweest dus ik; ehh no, first time. Hij vloot nog net niet zo'n laag fluitje van uhoh en wenste me veel succes met m'n komende culture shock.

Nou en die kwam, als eerst in een mini vliegtuig 40 minuten naar Montgomer Al. Daar aangekomen eerste wat je ziet is tractoren... daarna een klein historische gebouw met jawel 4 gates!!

Toen ik de hal binnen liep viel mij als eerst op HOUTEN SCHOMMELSTOELEN op het vliegveld als wachtstoelen!!!!!!!


Daar heb 2.30 zitten wachten maar geen persoon die me op zou halen, uiteindelijk bij de balie gevraagd werd ik verwezen naar een vrouw in een rode jas. De chauffeuse van de shuttle bus. Eind goed al goed om 18.00 het donkere Alabama in. Ik heb weinig gezien maar wat ik zag was landschap en bomen.

Bij mijn hall aangekomen werd ik voorgesteld aan noelle zij woont tegenover mij en begeleidt studenten met problemen met hun kamer enz.
Er werd mij ook verteld dat mijn kamergenoot weg zou gaan of al weg was. (wat jammer nou..) haha

Eenmaal op mijn jawel smerige kamer beland heb ik mijn spullen gedropt en heeft de chauffeuse van de shuttle bij de walmart gedropt om spulletjes te halen.

Eenmaal in mijn kamer ben ik eerst als een gek gaan schoonmaken toen m'n pyama uit m'n koffer gevist en onder een geleende fleece deken ( jawel ik had geen deken vandaag maar even halen) geslapen.


Nou dit is m'n eerste enorm lange verhaal..
En ik ga proberen jullie op de hoogte houden!!


Foto's worden op facebook geplaatst!!


Dikke kus

  • 03 Januari 2011 - 18:44

    Melanie Strookman:

    Ps.

    Het is hier totaal niet koud,, de zpn schijnt en heb helemaal geen jas nodig!!

  • 03 Januari 2011 - 18:57

    Meloesh:

    Meloesh wat coolie jo!!
    Ik ga jou missen man!
    <3

  • 03 Januari 2011 - 19:03

    Nathalie:

    Veel plezier Mel!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Januari 2011 - 20:05

    Steef:

    Mijn lieve Mel,

    Zeer ontroerd van gepastte trots zag ik je fofo op deze site en ik kan je alleen maar zeggen dat ik het geweldig vind. Geniet van alles en iedereen om je heen...
    kus van Steef

  • 03 Januari 2011 - 20:22

    Suus:

    Hee Mel,
    Hoe is het met je?
    Je moeder zei dat je je site had gemaakt dus ik dacht gelijk even kijken ;)
    Was dus een lange dag zo te zien.. wanneer ga je beginnen met je lessen?
    Succes met je kamer en alles en
    ik ga je heel de tijd volgen hihi

    Dikke kus

  • 03 Januari 2011 - 20:48

    Kimmie:

    Vriendin! Ik ga je blog volgen (i'll be watching you:P) Doe voorzichtig daar, maar ga vooral GENIETEN van de boys van de navy:P;) (of waar ze ook van zijn:P)

    mis je!

    xxxxx

  • 04 Januari 2011 - 01:09

    Katinka -:

    Hey Mel,

    Whaha ja cultuur shock daar weet ik ook wel wat van. Gelukkig heb je bij jou nog fatsoenlijke winkels die zijn hier helemaal ver te zoeken ;)

    Have fun
    xxx
    Katinka

  • 04 Januari 2011 - 03:47

    Tessa:

    JAAAAAAAHHHH Mel......

    Super leuk dat jij nu ook aan je avontuur bent begonnen!
    Good luck en we keep intouch :D

    kus

  • 04 Januari 2011 - 09:28

    Mama:

    Liefje,ik heb gisteren foto ruimte gekocht..dus leef je uit!!Kunnen we er straks een leuk boek van maken..Fijne dag..xxx love you

  • 04 Januari 2011 - 21:21

    Janine:

    Hey Mel,

    Nou meid je bent in elk geval veilig aangekomen.
    Lullig dat je gelijk moest beginnen met soppen maar hoop dat je er een leuke kamer van hebt kunnen maken en dat je het er super naar je zin hebt/krijgt.

    dikke kus Janine

  • 04 Januari 2011 - 23:38

    Ome Rich:

    Ha die Mel!
    Heb vanmorgen je R.R.op de bus gedaan,dus die zul je binnen een week in huis hebben;) Heb vanmiddag Skype getest,en alles doet 't prima!
    Have a nice day!!

  • 11 Januari 2011 - 07:30

    Connie:

    Ik wist dat je met de stille trom zou vertrekken, nou dat heb je goed gedaan. Ineens was het bericht daar dat je al op de plek van bestemming bent. Ik hoorde al van je moeder dat je het zeer naar je zin hebt. fantastisch, geniet van alles, veel leuke mensen ontmoeten en uuhhh,vergeet vooral niet te leren natuurlijk. Groet van Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Troy (historical)

Melanie

Ik ga voor 6 maanden naar amerika, 5 maanden studeren in Alabama en een maand rondreizen :)

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7313

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 15 Juni 2011

Studeren in Alabama

Landen bezocht: